Beste tuinliefhebbers,

Ik denk dat velen de online-lezingen hebben gevolgd die vanuit Groei & Bloei Zoetermeer (hoofdkantoor) georganiseerd zijn. Die van de Keukenhof was prachtig. Er is veel werk verzet door de hoveniers en dan is het toch jammer dat zo weinig bezoekers dit live kunnen aanschouwen. Ook het verhaal over de Dutch Wave was erg interessant. Jullie kunnen de lezingen achteraf nog terugzien via Groei & Bloei. Er volgen nu nog drie online lezingen, deze zijn ook te vinden op onze website. Wij hebben een aantal tuin-eigenaren bereid gevonden om hun tuin open te stellen voor bezichtiging. Alles nog steeds volgens de regels van het RIVM.

Tip:
Een poosje geleden was ik een beetje aan het rondkijken op internet voor de moestuin. Ik stuitte op YouTube het kanaal Ini’s moestuin. Zij tuiniert in Frankrijk, een iets warmer klimaat. Je kunt je abonneren en krijgt dan iedere zaterdag tips met wat te doen in de tuin. Zij begint meestal een paar weken eerder dan wij omdat het in Frankrijk al iets eerder warmer is dan bij ons. Zij heeft ook goede tips, het wordt steeds warmer in Frankrijk maar ook bij ons. Wat ik zelf een goede tip vind, de grond afdekken, mulchen genaamd. De grond droogt dan minder uit. Als zij eerder nieuws heeft, dan kan het ook zijn dat zij eerder met een tip komt.

Mocht er iemand nog een idee of een tip hebben wat leuk is om te doen in in deze coronatijd, laat het ons weten.

Veel tuinplezier toegewenst, de regen was welkom de laatste dagen.

Een hartelijke groet, namens het bestuur, Reiny Reijmerink.

Workshop terraspotten maken bij Barbara

tafelschaal of hanging baskets in de tuin van Barbara: max 2 personen per tijdsblok

Maandag 3 mei | 11 uur | 13 uur | 14.30 uur

Meer details en aanmelden via utrecht.groei.nl.

Open Tuinen Utrecht 2021

Tuinen bezoeken is erg leuk en wordt door iedereen nu extra gewaardeerd. Er hebben zich zelfs spontaan nieuwe openstellers aangemeld. Bij deze het overzicht voor mei en een deel juni. Er komen er nog meer aan. Omdat de coronaregels weer iets soepeler worden hoeven we niet altijd meer met tijdsblokken te werken. Dit is ook afhankelijk van de grootte van de tuin. Wel is er een maximum en is aanmelden nog altijd verplicht.

Wo 12 mei  De Pullenhof (nu ook in de middag 14.30 en 15.30u) Schalkwijk
Do 13 meiRotstuin | Wil en Willy DorresteijnDe Meern
Zo 16 meiRotstuin | Wil en Willy DorresteijnDe Meern
Zo 23 meiVijver en Rotstuin | Dinie en Eelke PosthumusHouten-Noord
 De experimentele tuin | Helene de VriesSchalkwijk
Za 5 juniCottage tuin | Ina van DisDe Meern
Za 19 juniHet rariteitenkabinet | Jan en Ans van RooijenVleuten
Zo 20 juniHet rariteitenkabinet | Jan en Ans van RooijenVleuten
 Vijver en Rotstuin | Dinie en Eelke PosthumusHouten-Noord
 De experimentele tuin | Helene de VriesSchalkwijk

Wilt u zelf ook uw tuin aanmelden? Leuk! Neem contact op met ons: info(at)utrecht.groei.nl of bel met Helma Koot 06 10520984 of Reiny Reijmerink  06 18409697 Aanmelden of meer informatie:  Open tuinen regio Utrecht 2021.

Nationale Tuinweek 2021: De levende tuin 12 t/m 20 juni 2021 Online!

Mondjesmaat mag er wat open, maar we zijn er nog niet. Ook de Groei & Bloei Nationale Tuinweek in juni is onzeker. We gaan dat niet zitten afwachten en daarom trakteren we jullie graag alvast op 5 mooie, interessante en leuke lezingen en rondleidingen. Online en toegankelijk voor iedereen! Maandag 19 april om 19.30 uur beginnen we met een rondleiding door Keukenhof. Meedoen is heel makkelijk, dus we zien je graag de komende maandagavonden online verschijnen!
Naar de online events!

Liefhebbersmarkt Botanische Tuinen Utrecht 2021

‘Save The Date’ voor de Liefhebbersmarkt in de Botanische Tuinen Universiteit Utrecht. Deze leukste plantenmarkt van Midden-Nederland staat gepland voor zaterdag 4 september 2021. Noteer hem graag alvast in de agenda, indien je dat niet al gedaan had. Meer informatie volgt binnenkort!

Gardenista Bloemschikken competitie 2021

Vanzelfsprekend keert de competitie bloemschikken tijdens Gardenista 2021 terug. We dagen iedereen die een verhaal kan vertellen met plantaardige en niet plantaardige materialen uit een bijzonder werkstuk te maken.

Je kunt aan deze open competitie deelnemen als student, amateur of professional. Zo kan iedereen zich vanuit zijn/haar kennis, ervaring en passie tijdens het festival laten zien.
Een vakbekwame jury beoordeelt jouw werkstuk. En nieuw dit jaar is dat ook het publiek meestemt over je creatie. Uit elke categorie worden 3 winnaars bekend gemaakt die het tegen elkaar opnemen op zondag 26 september voor de eerste prijs.

De hoofdprijs ….een artikel in het maandblad Groei & Bloei

Voor vragen kun je terecht bij Simone, Chris of Hélène van Team bloemschikken Gardenista via: bloemschikken(at)gardenista.nl.

Inschrijven kan tot 1 september 2021. Meld je hier aan voor de competitie bloemschikken en Klik hier voor het reglement deelname bloemschikcompetitie of lees verder Gardenista Bloemschikken competitie 2021

Voorjaarsactie voor nieuwe leden Groei en Bloei 2021

Ook al zijn er nog weinig activiteiten mogelijk, toch wordt ook dit jaar een speciale voorjaarsactie beschikbaar gesteld.  Nieuwe leden die zich via Groei en Bloei Utrecht aanmelden hebben namelijk een voordeel boven nieuwe leden die via de landelijke website binnenkomen: via de afdeling krijgen zij een cadeau EN korting, en via www.groei.nl moeten zij kiezen tussen het cadeau OF de korting.

Vul dit formulier in en stuur dit naar info(at)utrecht.groei.nl.