Open tuinen Utrecht 2021

Rotstuin De Meern

Donderdag 13 mei en Zondag 16 mei 2021, 13-16 uur

Als Corona het toe laat geven wij Donderdag 13 mei (Hemelvaartsdag) en Zondag 16 mei Open tuindagen voor Groei en Bloei afd. Utrecht. Beide dagen van 13 tot 16 uur, per half uur maximaal 6 personen.

De rotstuin:

Onze voortuin heeft een klein rotstuintje mede door oud-hortulanus Wiert Nieuman gestapeld van halve trottoirtegels. Het kleine rotsheuveltje er naast noemen wij Vesuvius. De achtertuin heeft een rotstuin met beekloop, schijnbaar uitmondend in een vijver. Achter de garage een kleine moestuin met leifruitbomen. Daarnaast een Engelse landschapstuin met borders, een gazon en een poeltje. Verrassende hoekjes en ook zitjes. Er is ook verkoop van zaden  van de rotsplantjes.

Over de eigenaren van deze rotstuin:

Willy Dorresteijn-Lindenbergh had als beroep schooltuinleidster, NME- natuureducatie, Invalster kinderboerderij. Zij kweekt de planten voor de tuin. Willebrord Dorresteijn, oud leraar middelbaar beroepsonderwijs, onder meer schilderen en spuiten. Bouwer van de tuin. Hobby: 3D-fotografie. Wij zijn lid van de Nederlandse Rotsplantenvereniging. Willy gidst op de Keukenhof voor Groei en Bloei. Wij vinden het leuk om onze hobby tuinieren en natuurbeleving met bezoekers te delen. Onze tuin is nu 16 jaar oud en eerder opengesteld voor Groei en Bloei en  de Nederlandse Rotsplantenvereniging in 2011 en 2012.

Adres:

Rijksstraatweg 80, 3454JE De Meern. Uitzicht op de Leidsche Rijn.

Routebeschrijving.

Vanaf de snelweg A12 Den Haag-Arnhem, komende vanaf Den Haag afslag De Meern nemen. Onderaan de afrit bij stoplicht linksaf. U komt op de Meerndijk. Rechtdoor over de rotondes. Bij stoplicht vóór de Meernbrug rechtsaf  Rijksstraatweg, de busbaan op. Zijweg Burgemeester Taats van Amerongenlaan negeren. Ter hoogte van witte huis nr. 89 de parallel-rijbaan op. Nummer 80 ligt iets verder. Vanaf de snelweg A12 Den Haag-Arnhem, komende vanaf Arnhem afslag De Meern nemen. Onderaan de afrit bij stoplicht linksaf. Bij het volgende stoplicht linksaf. U komt op de Meerndijk. Rechtdoor over de rotondes. Bij stoplicht vóór de Meernbrug rechtsaf  Rijksstraatweg, de busbaan op. Zijweg Burgemeester Taats van Amerongenlaan negeren. Ter hoogte van witte huis nr 89 de parallel-rijbaan op. Nummer 80 ligt iets verder.

Inschrijven via www.utrecht.groei.nl is verplicht.

Aanmeldformulier