Workshop kruidenolie maken

Dinsdag 7 mei 2024  20.00 uur

Kruiden beleving met Bernadette van Straalen

Tijdens een korte leerzame workshop, gaan we onze eigen kruidenolie samenstellen. We gebruiken verse en gedroogde (keuken)kruiden uit eigen tuin. Je komt meer te weten over de verschillende te gebruiken kruiden en hun (smaak)eigenschappen, te gebruiken kruidencombinaties en veel extra tips en ideeën. Over olijfolie ga je vanzelfsprekend ook meer horen, olijfolie is de basis van de kruidenolie die we gaan maken.

De kruidenolie krijg je na afloop mee naar huis en kun je zelf gaan gebruiken of natuurlijk cadeau  geven. Ook ontvang je (digitaal) een reader met daarin de recepten en veel verschillende extra’s en variatiemogelijkheden.

Voor alle materiaal wordt gezorgd, maar je mag natuurlijk ook je eigen kruiden meenemen om te gebruiken.

Mijn naam is Bernadette en al een aantal jaren houd ik me bezig met kruiden in brede zin en geef hier ook al een tijdje workshops over in deze regio. Kom je ook meedoen met deze leuke en leerzame workshop?

Uitleg over Kruiden, Proeven, Beleving, Kruidenolie maken. Olie en reader met uitleg en tips mee. Ieder mag 2 flesjes kruidenolie maken (ca 200 ml)

Datum:   dinsdag 7 mei 2024  20 uur

Locatie:  Amateur tuindersvereniging Utrecht-Zuid (Lunetten)  Oude Liesbosweg 15, 3524 WZ Utrecht navigatie: Olympus, straat helemaal uitrijden, fietspad oversteken, hek door.

Docent:  Bernadette van Straalen

Max:       16 personen

Prijs:     Leden Groei en Bloei afd. Utrecht 12,50 euro (Jubileumprijs)

Leden Groei en Bloei andere afdelingen 15 euro