Bezoek Vlinderhof in Maximapark Leidsche Rijn

Zondag 28 juni 2020 11.00 uur olv Marc Kikkert

Een paar jaar geleden verhuisde Marc Kikkert naar Het Zand, aan de rand van het Máximapark. Al snel viel zijn groene oog op een nog onbestemde lap grond in het park. “Wat als Piet Oudolf hier een tuin zou maken?” Een idee werd geboren en Marc Kikkert ging gepassioneerd aan de slag. Hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente warm liep voor zijn plan. Piet Oudolf maakte een ontwerp. Marc regelde sponsorgeld en kreeg een legertje vrijwilligers zo ver om mee te werken aan de aanleg van de tuin en deze te onderhouden. De tuin is in het voorjaar van 2014 geopend. Inmiddels is het een prachtige tuin geworden die graag bezocht wordt door veel mensen uit de omgeving. En wereldwijd ook beroemd is.

Deze dag zal Marc, samen met zijn vrouw, ons uitleg geven over het ontstaan van de tuin, de typische kenmerken van een Piet Oudolf tuin en samen met ons door de tuin wandelen en allerlei dingen laten zien. Na afloop ben je vrij om nog op eigen houtje verder te kijken.

Aanmelden

In verband met corona is deze activiteit in de ochtend gepland. Kunnen er maximaal 16 mensen aanwezig zijn. De rondleiding en uitleg zal in twee groepen plaatsvinden. Aanmelden is verplicht, vol is echt vol.

Kosten

5,- euro per persoon. Alle aanmeldingen zijn een donatie voor het onderhoud van de Vlinderhof.

Locatie en tijdstip:

Start: 11 uur bij het huisje op de Vlinderhof
Adres: Alendorperweg 44, Leidsche Rijn

Let op: maximaal 16 personen
Hiervoor geld: vol is vol

Parkeermogelijkheden

• Parkeerplaats bij het pontje: navigatie adres Alendorperweg 44 – Vleuten. Gebruik het pontje om Vikingrijn over te steken.
  • Parkeergelegenheid aan de Parkzichtlaan: navigatie kruising Parkzichtlaan en Charley Tooropstraat – Utrecht. Gebruik de wandelkaart om door Máximapark te lopen naar de Vlinderhof.

Info:
Info: Reiny Reijmerink  06 18409697  of Helma Koot 06 10520984