Oostbroeklezing: Natuur en landschap in de Regionale Energie Strategie

De samenwerkende Utrechtse natuur- en milieuorganisaties organiseren voor hun vrijwilligers interessante en boeiende lezingen. Het aantal plekken is beperkt (60). Er is veel interesse, dus wil je erbij zijn, meld je dan snel aan.

Wat

Volgens het Klimaatakkoord moeten we in 2030 veel meer duurzame energie opwekken dan nu. Om dat voor elkaar te krijgen is Nederland opgedeeld in 30 regio’s, waarvan drie in de provincie Utrecht: U16, regio Amersfoort en Food Valley. Elke regio gaat in een Regionale Energie Strategie (RES) beschrijven waar er windmolens en zonnepanelen kunnen komen, en hoeveel.

Maar… hoe gaat dat precies werken in de drie ‘Utrechtse’ regio’s? En hoe zorgen we dat de belangen van natuur en landschap goed worden meegenomen? Dat gaat Ieke Benschop van de Natuur en Milieufederatie Utrecht u haarfijn uitleggen op 29 oktober op Landgoed Oostbroek.

En na die uitleg bent u zelf aan het woord: Ieke hoort graag wat uw wensen en ideeën zijn voor inpassing van duurzame energie in het landschap. Dus: kom meeluisteren en meepraten vanuit uw groene groep of organisatie!

Waar en wanneer

Dinsdagavond 29 oktober 2019

Alle lezingen zijn op dinsdagavond, starten om 19.30 uur en worden gegeven op Landgoed Oostbroek, Bunnikseweg 39 in 3732 HV De Bilt. (zie eventueel de routebeschrijving op https://www.utrechtslandschap.nl/routebeschrijving-oostbroek

Kosten en aanmelden

U kunt gratis deelnemen, maar aanmelden is noodzakelijk. Aanmelden kan via de link die bij iedere lezing wordt vermeld.

Aanmelden kan via www.nmu.nl.

Aanmelden is gratis, maar niet vrijblijvend. Heeft u zich aangemeld, maar kunt u onverhoopt niet? Meld u zo snel mogelijk af.