Bloemschikken Groei en Bloei afdeling Utrecht

Programma najaar 2024

Voor het najaar hebben we weer een nieuwe cursus samengesteld.

Voor kerst volgt een aparte demonstratie op 30 november, buiten deze cursus om.

“Schik met de natuur” najaar 2024.

Schik met met de natuur wordt gehouden op de volgende data:

2024     11 september, 16 oktober en 13 november (woensdagen)

Tijd:      14-16 uur

Prijs:     Deze cursus van 3 lessen kost 63 euro voor leden. Niet-leden betalen 78 euro

Locatie: De Schalm, Oranjelaan 10, De Meern

Docent: Leontien Langenberg

Info:       Barbara de Munck, 06 11837599  barbarademunck(at)hotmail.com

Aanmelden kan via het formulier (onderaan de pagina)

Schik met bloemen: onderwerpen per les

Woensdag  11 september

Les 1: Afscheid van de zomer

Op de rand van de zomer staat er nog van alles in bloei. Met verse bloemen en takken gaan we een arrangement maken voor op een kast of tafel. Door er vruchten in te verwerken krijgt het al een herfstig tintje. We werken met een basis van steekschuim.

Woensdag 16 oktober 2024

Les 2: “Stapelen”

Met al het blad in de herfst kun je mooie, natuurlijke decoraties maken. In deze les maken we een vaasschikking. Daarvoor maken we eerst zelf de ondergrond van blad. In deze “bladvaas” schikken we vervolgens de verse bloemen. Deze ondergrond kan vaker gebruikt worden.

Woensdag 13 november

Les 3: “Tussen herfst en kerst”

In deze les maken we een krans met takken. De basis is een strokrans waarop we vervolgens takken en ander materialen aan bevestigen.

Omdat we deels werken met droog materiaal kan de krans voor verschillende seizoenen en op verschillende manieren gebruikt worden. Eerst als basis voor een herfststuk en later in het seizoen voor Kerst of zelfs Pasen.

Aanmeldformulier

Met hoeveel personen wilt u deelnemen?