Hier worden activiteiten geplaatst die niet worden georganiseerd door Groei en Bloei Utrecht maar wel interessant zijn voor onze leden. De informatie en activiteit vallen volledig buiten de verantwoordelijkheid van Groei en Bloei Utrecht.

Groei en Bloei afdeling Vecht en Venen organiseert:

Paddenstoelen-excursie met gids

vrijdag 25 oktober, 14 – 15.30 uur.

Rijksmonument Het Waterloopbos, Voorsterweg 34, 8316 PT Marknesse (FL) Noordoostpolder

Zoveel verschillende soorten paddenstoelen op één locatie dat is uiterst zeldzaam. Dat komt omdat er in dit bos heel erg veel verschillende soorten bomen op de verschillende ondergronden zijn geplant zo’n 70 jaar geleden.

We worden rondgeleid door één van de vrijwilligers met een paddenstoelen-hart, Gerard Steng. De wandeling duurt iets meer dan een uur. De paden zijn grotendeels niet verhard, maar goed begaanbaar, het kan nat zijn op sommige plekken.

Het waterloopbos is ontstaan als waterloopkundig laboratorium. Het speelde een grote rol bij het ontwerpen van de deltawerken en het maken van plannen voor het beheersen van het water bij allerlei havens en riviermonden in de wereld. Sommige modellen zijn gerestaureerd andere zijn met enige moeite nog te herkennen. Het werd tot 1996 gebruikt als laboratorium, sinds 2002 is het een Rijksmonument en eigendom van Natuurmonumenten.

Kosten excursie: 20 euro pp, te betalen op rek

NL83 TRIO 0390347108 t.n.v. afd. Vecht & Venen KMTP o.v.v. excursie 25 oktober.

De meereis vergoeding, 3 euro, voldoe je bij de chauffeur.

Info en opgeven bij Eddy Reynders: reynders(at)xs4all.nl of 06 26384849. Geef aan of je mee wilt rijden, zelf rijdt en of je iemand mee kunt nemen.

Maximaal aantaldeelnemers: 15

Reistijd 1 – 1,5 uur per auto.

We starten bij ‘Paviljoen Proeflab’ Voorsterweg 324 8316 PT Marknesse.

Daar is voldoende parkeergelegenheid.

Rijksmonument Waterloopbos

Voorsterweg 34, 8316 PT Marknesse (FL)