Open tuinen Utrecht

Volkstuinen Vianen

Datum: donderdag 9 juli 19-21 uur
Maximaal 16 bezoekers

De volkstuin Vereniging Vianen bestaat dit jaar 15 jaar als zelfstandige vereniging met 2 complexen, een complex met 100 tuinen en een kleiner complex met 20 tuinen.

Sinds enkele jaren tuinieren we biologisch, dat wil zeggen met natuurlijke bestrijdingsmiddelen, goed gebruik van de bodem en met respect voor alles wat groeit en bloeit, inclusief de dieren zoals vogels en insecten. De tuinen liggen midden in de natuur waar de stilte nog volop aanwezig is.

Sinds een jaar is er een insectentuin in ontwikkeling op de plaats waar vroeger een centrale composthoop was. 2 leden van de werkgroep kunnen veel vertellen over het beplantingsplan in diverse biotopen en onze imker is aanwezig om over de bijen en andere insecten te vertellen.

Een van de voorbeelden is tuin 1, specifiek beplant voor insecten, vogels vlinders. Betty zal e.e.a. ter plekke toelichten.

Een andere voorbeeldtuin is 46, deze tuinder houdt van planten met decoratief uiterlijk zoals acanthus, en angelica gigantica. Er staan hiervan 2 gele exemplaren, er wordt nog gezocht naar de rode variant. Ook kardoen en artisjok zijn hier te zien.

Wij vinden het leuk om ook in deze tijd met beperkingen u voorbeelden te laten zien wat een hedendaagse volkstuin te bieden heeft. U bent na aanmelding en bevestiging van harte welkom. Het adres is Panoven 29, 4133 NG Vianen

Kijk voor nadere informatie op onze site www.volkstuinverenigingvianen.nl

Adres: Panoven 29, 4133 NG Vianen

Maximaal 16 bezoekers