Lezing: Cantonspark in Baarn Botanisch park en rijksmonument

dinsdag 20 april  20-21 uur

Het Cantonspark in Baarn kent een rijk verleden als onderdeel van een buitenplaats, de eerste botanische tuin van Universiteit van Utrecht en openbaar park van gemeente Baarn. Inmiddels is het ook een rijksmonument.

Ing. Maartje Bos zal in deze lezing ingaan op de geschiedenis van dit bijzondere park maar ook op de toekomst. Zij werkt bij Stichting in Arcadië te Amersfoort, die als onderzoekscentrum en planbureau voor groen erfgoed nauw betrokken is geweest bij de plannen voor het herstel en de revitalisatie van dit park. Bij Stichting Arcadië kun je meer lezen over het project.

De lezing is op 20 april 2021 van 20.00 tot 21.00. Daarna is er nog gelegenheid om vragen te beantwoorden. Deze lezing wordt via MS Teams gegeven, aanmelden via utrecht.groei.nl is noodzakelijk. Na aanmelding krijgt u een uitnodiging voor de lezing.

Aanmeldformulier