Beste tuinvrienden en –vriendinnen,

Afgelopen dinsdag heb ik mogen genieten van een mooie lezing over Mien Ruys, door ons georganiseerd. Een krachtige vrouw die veel heeft betekend voor onze tuinbeleving en met een (toentertijd) nieuwe blik naar groen en groen-omgevingen keek. Ontwerpen waar we nu, decennia later, nog steeds van genieten. Veel bekende tuinontwerpers zijn juist door Mien Ruys geïnspireerd.

En dat zijn dan van die momenten dat je weer eens denkt; wat is tuinieren toch leuk en wat zitten er toch veel aspecten aan. De een vind het heerlijk om gewoon eindeloos bezig te zijn in de tuin met onkruid weghalen, wat snoeien en wordt helemaal ontspannen van de inspanning. De ander is aan het modelleren, composities opbouwen en kleurenpaletten aan het samenstellen zoekend naar bloei door het hele jaar. En weer een ander kan heerlijk zitten of zelfs liggen in zijn tuin en heerlijk om zich heen kijken wat er allemaal groeit, bloeit en beweegt. En dan nog de gevorderden onder ons die op jacht zijn naar de betere varianten, mooiere bladvormen, speciale of zeldzame soorten. Voor elke interesse is er in de tuin wel ruimte. Afhankelijk van je energie, tijd, geld, stijl en smaak.

Er waren deze avond nog veel meer geïnteresseerden, de zaal was bomvol, ieder vanuit zijn eigen beleving en ervaring. Van oude Moerheimmedewerkers tot verse hoveniers/tuinontwerpers. En dan realiseer ik me hoe bijzonder het toch is dat ik bestuurslid kan zijn voor deze club. Het is leuk om activiteiten te kunnen organiseren die heel divers zijn. Altijd wel leerzaam en je ontmoet veel andere tuinliefhebbers. Leuke gesprekken. En…... behulpzame leden die spontaan helpen met koffie klaarzetten.

Qua activiteiten is het in de decembermaand vooral bloemschikken. De lezingen en workshops starten weer in het nieuwe jaar. Alle leden hebben inmiddels de papieren nieuwsbrief (pdf) met ons programma ontvangen. We hebben al veel gepland maar als er nog wensen zijn, laat het ons horen. Of als je nog goede tips hebt……. Kom er maar mee! Onze tip:  wat dacht je van een mussenvilla?

Hartelijke groet,

Ook namens de andere bestuursleden,

Helma Koot

Bloemschikken

Bloemschikken De Meern december

Dinsdag 3 december

De kerstkriebels komen steeds meer los bij iedereen in deze periode. Het bloemstuk van deze maand moet dan ook de vorm van het typische kerstsymbool, een ster, hebben.

Je kan een houdbare variant maken door materiaal te kiezen dat indroogt of al droog is. Je kan werken zonder steekschuim of met bijvoorbeeld mos. Je kan zelf een frame of ondergrond maken of een kant en klare gebruiken. Je kan iets maken dat op de ster, in de ster, tussen de ster of aan de ster zit. Je ster kan hanger, liggen of staan. Met lampjes of zonder lampjes of kaars(jes) De voorwaarde van deze maand is dat de stervorm glanst in alle aandacht.

Denk goed na over de combinatie van materialen, stevigheid bij het maken van een frame, waterdichtheid en houdbaarheid
Heb je materiaal nodig? Neem gerust contact met Merel op

Elke 1e dinsdag van de maand om 19.30 ook in 2020!

Kerstbloemschikken 2019

Op woensdag 18 december gaan we met de kerst weer bloemschikken. Deze keer wordt het een guirlande van ongeveer 1 meter lang. Om een guirlande te kunnen maken heb je veel materiaal nodig. Meerdere soorten kerstgroen en bijsteek materiaal worden erin verwerkt. Dit alles zal aanwezig zijn. Verder is er keuze uit verschillende kleuren en materialen en om erbij te verwerken. Ook kerstballen en natuurlijke materialen zullen ter keuze worden aangeboden. Voor elk wat wils.

Deze workshop zal plaatsvinden om 20.00 uur iHet Trefpunt: Iepenlaan 2 Harmelen.

Kosten deelname: Leden: 27,50 euro en Gasten: 32,50 euro Te betalen bij binnenkomst of op rekening van Groei & Bloei Utrecht NL75 INGB 0000 1388 35. Bij de omschrijving uw naam en naam van de workshop vermelden.

Ledenactie 2019

Aanbieding Leden

Deze mooie mussenvilla kan door onze leden besteld worden met een behoorlijke korting. De actieprijs is nu 17,- euro. Normaal 27,50

Actie geld tot eind december 2019.

De mussenvilla kan besteld worden bij Helma Koot: info(at)utrecht.groei.nl  of 06 10520984 onder vermelding van lidmaatschapsnummer en gewenst aantal. De mussenvilla’s moeten worden opgehaald in Nieuwegein of ergens bij een van de evenementen. Als u snel besteld heeft u wrs. al een leuk sinterklaascadeau of kerstcadeau in huis.

Nieuwe leden

Als u zich nu aanmeld als nieuw lid krijgt u het volgende voordeel:

• het decembernummer van 2019 via de afdeling Utrecht
  • een leuke houten mussenvilla ter waarde van ca. € 27,50 nagestuurd
  • € 20 korting op het lidmaatschap van 2020, dus u betaald eenmalig slechts € 49,95 tot het   einde van het jaar 2020.  (normaal 69,95)
  • het eerste nummer dat het nieuwe lid thuis ontvangt, is januari/februari 2020

Deze actie loopt tot 31 december 2019 en is niet geldig voor leden die in 2019 al lid waren en hebben opgezegd.

Stuur een e-mail t.a.v. Helma Koot voor informatie en bestellen.