Gardenista 25-29 mei 2022

De organisatie van Gardenista heeft besloten het groene festival dat van 22 t/m 26 september zou plaatsvinden op Buitenplaats den Alerdinck te verplaatsen naar mei 2022. Vanwege de aanhoudende onzekerheid rondom het coronavirus wordt het evenement uitgesteld naar volgend jaar. Gardenista trekt duizenden bezoekers van alle leeftijden uit het hele land en daarbuiten.

“Het is een enorme teleurstelling voor alle betrokkenen, exposanten en de deelnemers aan onze wedstrijden en de vele vrijwilligers die dit festival mogelijk maken” aldus Wilma Walenberg van het landelijk bestuur Groei & Bloei. “In 2022 bestaat KMTP/Groei & Bloei 150 jaar, dus we gaan er alles aan doen om Gardenista dan een extra feestelijke tint te geven”.

Gardenista 2022 De competities

Doe mee aan één van de Gardenista competities!

Gardenista 2022 komt er aan! Dit jaar zijn er maar liefst 4 competities waar je met jouw kennis, kunde en enthousiasme aan kunt deelnemen. Er zijn competities op het gebied van:

• Bloemschikken
  • Inspiratietuinen
  • Postzegeltuinen
  • Kwekerscompetitie

Ben je een enthousiaste bloemstylist (student, amateur of professional)? Een fanatieke (hobby)kweker? Of ontwerp je tuinen als hobby of voor je werk? Toon jouw talent tijdens Gardenista en inspireer duizenden bezoekers met jouw ontwerp of creatie!

De meeste competities worden beoordeeld door een vakkundige jury en er is een publieksprijs. Iedere bezoeker kan een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete postzegeltuin, bloemarrangement en plant.

Wil je meer weten over de competities of je aanmelden? Kijk dan op Gardenista.nl of neem contact op via jongeneel(at)gardenista.nl.

VRIJWILLIGERS GEVRAAGD VOOR GARDENISTA

Van de Gardenista organisatie:

Samen met een team van 25 vrijwilligers wordt nu al hard aan de voorbereiding van het festival. Voor het festival zelf zijn we nog op zoek naar vrijwilligers om samen met ons van Gardenista echt een feest te maken.

Waar en wanneer?
Op de historische buitenplaats Den Alerdinck in Laag-Zuthem (tussen Zwolle en Raalte) van 25 t/m 29 mei. De eerste editie was mede dankzij de inzet van meer dan 100 festivalvrijwilligers een groot succes. Om er ook dit jaar een onvergetelijk festival van te maken is Gardenista op zoek naar festivalvrijwilligers. Jij kunt je nu weer aanmelden om te helpen bij dit unieke groene festival.

Wat vragen wij van jou?
Bij de opbouw en de afbouw van het festival help je mee om het terrein in te richten of juist weer schoon op te leveren. Tijdens het festival bemens je de informatiebalie, kassa, bent gastvrouw of gastheer of waak over de aankopen van onze bezoekers. Dit is maar een greep uit de werkzaamheden.

Waarom vrijwilliger worden tijdens Gardenista?
-als vrijwilliger van Gardenista werk je een of meerdere dagen in een team van enthousiaste mensen die allemaal passie hebben voor groen!
-iedereen heeft zijn eigen talent en dat mag gezien worden. Je kunt je opgeven voor specifieke werkzaamheden zoals het opbouwen van het terrein, gastheer/vrouw, etc.
-per dag krijg je een vergoeding van € 25,- en uiteraard zorgen we voor koffie en lunch!
-kom je van ver? Dan zijn er leuke en betaalbare campings en hotels in de buurt. Maak er een gezellig weekend van rondom Gardenista en Zwolle!

Vind jij het leuk om mee te helpen om van Gardenista een prachtig festival te maken? Hou je van aanpakken en ben je klantvriendelijk? Meld je dan aan als vrijwilliger op de website van Gardenista, www.gardenista.nl