bekijk online
Nieuwsbrief november 2022

Beste tuinliefhebbers,

Heel lang in oktober hebben we nog prachtig weer gehad en leek het of de planten weer een opleving hadden en maar prachtig in kleur bleven. Toch zet de herfst nu duidelijk in en valt er volop blad van de bomen. Overal zijn weer paddenstoelen en schimmels zichtbaar. Op de foto een bijzonder exemplaar.

Een kleine prijsvraag: hoe heet deze paddenstoel? De eerste drie leden die ons de juiste naam kunnen melden (via de mail) ontvangen dan de special van dit jaar: De Plantentuin (t.w.v. 9,95)

Een hartelijke groet,

Reiny, Barbara, Janne en Helma

Bloemschikken

Cursus bloemschikken: “Schik met de natuur”

Les 3: ‘Oh gad, wat een blad’   16 november

De basis is een zelfgemaakte bladguirlande, geregen van wintergroene of kleurrijke herfstbladeren.

De guirlande kan los op een kast of tafel gelegd worden. Maar in deze les gebruiken we de guirlande in combinatie met een vaas of pot en maken we het tot één mooi werkstuk. Dat kan in herfstsfeer of wellicht al in kerstsfeer, een beetje afhankelijk van de materialen die je kiest.
Tijd:   14.00 - 16.00 uur
Locatie:  De Schalm, Oranjelaan 10, De Meern
Kosten voor de hele cursus:  Leden: 92 euro  Gasten: 108 euro

Losse deelname is ook mogelijk, neem dan even contact op met Barbara.

Voor meer info: Barbara de Munck 06 11837599

Info over de lessen:  https://utrecht.groei.nl/activiteiten/bloemschikken

woensdag 14 december 14-16 uur,  Kerstworkshop

Dit jaar gaan we met de kerst een krans of een festoen maken. Je kunt zelf kiezen welke je wilt. Ook de kleur mag je zelf kiezen, rood, goud, zilver, wit of welke kleur dan ook. Bij meebrengen van je eigen insteek materiaal (ballen, lampjes enz.) krijg je een korting op de workshop van 5 euro.

Kosten voor leden        30 euro  (met korting 25 euro)

Kosten voor niet leden 35 euro  (met korting 30 euro)

Datum 14 december om 14.00 uur in de Schalm aan de Oranjelaan 10 De Meern

Info: Barbara 06 11837599

Aanmelden:  formulier maken

Workshop Bollenmand maken bij Abbing

Op donderdag 17 november van 10.00-12.00 is er weer een workshop bollenmand beplanten onder leiding van Wilna Kuipers, tuinontwerper en medewerker van Abbing Buitenhof. U leert daar de techniek van lasagnebeplanting: in verschillende lagen bollen plaatsen met als effect dat u het volgend voorjaar een lange tijd kunt genieten van alsmaar bloeiende bollen. Het vindt plaats in de nieuwbouw van Kwekerij Abbing in Zeist. Bij voldoende aanmeldingen zal er ook een middaggroep zijn van 13.30-15.30. Graag bij aanmelden aangeven of u voorkeur heeft voor de ochtend of middaggroep. We doen deze workshop samen met Groei en Bloei afdeling De Bilt.

De kosten voor de workshop, gebruik van potgrond en plantenvoeding zijn € 10,00 per persoon. De kosten van bloembollen en eventueel aangeschafte pot of mand tellen we daarbij.

Aanmelden via het aanmeldformulier op de website (helemaal beneden)

Lezing: “De Utrechtse Vecht met haar buitenplaatsen en parken”

Dinsdag 29 november 20 uur

De Vecht van Utrecht naar Muiden

Vroeger noemde men haar Fetna of Fecta, wat vaart betekent. Later werd dit Fech of Fecht.  In de tijd van de Romeinen was de Vecht al een belangrijke verkeersader vanaf Wijk bij Duurstede tot aan Muiden.  Wij beginnen onze tocht vanaf de Weerdsluis in Utrecht en eindigen door de sluis bij Muiden in het IJsselmeer na 40 kilometer te hebben afgelegd.

Locatie: Amateur Tuinders Vereniging Utrecht-Zuid (Lunetten)  Oude Liesbosweg 15, 3524 WZ Utrecht navigatie Olympos

Info:  Reiny Reijmerink G&B Utrecht 06 18409697 of info(at)utrecht.groei.nl

Gratis  voor leden Groei en Bloei en leden ATV Utrecht-Zuid

Voor anderen: 2 euro toegang, te betalen bij binnenkomst

Aanmelden via het aanmeldformulier op onze site.

Aanbieding voor nieuwe leden: word ook lid van Groei en Bloei!

BEKIJK DE SPECIALE AANBIEDING met aanmeldingsformulier.  Word nu lid en betaal pas volgend jaar en krijg de special 'De Plantentuin' gratis én € 20,00 korting op de abonnementsprijs van 2023!

LET OP: als je lid wordt via de link hierboven betaal je pas in 2023 én ontvang je de special De Plantentuin én € 20,00 korting op je lidmaatschap voor 2022! Je krijgt dus dubbel voordeel!

Word nu lid en betaal pas volgend jaar!