bekijk online
Nieuwsbrief september 2022

Beste tuinliefhebbers,

Wij hopen dat u allemaal een fijne vakantie hebt gehad, dichtbij of misschien ver weg. Het viel en valt nog steeds niet mee om alles in de tuin in leven te houden. Maar zo is het altijd wel weer wat.

Wij zijn voorzichtig begonnen met het programma voor de rest van 2022. Als eerste staan we op de Botanische Tuin, 3 september.

Tevens een lezing van Groendak over het aanleggen van groene daken.

En op 21 september starten we weer een nieuwe cursus Schik met Bloemen.

Als bestuur hopen wij dat iedereen weer zin heeft om er op uit te gaan en elkaar weer te ontmoeten op de normale manier.

Een hartelijke groet van Reiny, Helma en Barbara

info@utrecht.groei.nl

Liefhebbersmarkt Botanische Tuinen Utrecht

Zaterdag 3 september 10.00 - 16.30 uur

Ook wij, Groei en Bloei afdeling Utrecht, zijn dan met een stand aanwezig. Dit keer zijn er ruim 75 plantenkwekers aanwezig waaronder ook kwekers uit Zweden, Duitsland. Ben je nog op zoek naar iets speciaals? Ga dan zeker kijken. De kramen staan verspreid over diverse velden van de Botanische Tuinen.

Kijk voor alle info op: www.uu.nl/agenda/liefhebbersmarkt-2022. Daar vind je ook een overzicht van alle standhouders.

Lezing: aanleggen groene daken

Dinsdag 13 september

Grad van Heck van Groendak geeft een lezing over het aanleggen van een groen dak. Wilt u meer weten over de lezing? Kijk op: https://utrecht.groei.nl/activiteiten/lezingen

Locatie: De Schalm, Oranjelaan 10 in De Meern.

Aanvang: 20.00 uur. Datum 13 september.

Leden gratis toegang en gasten 3,-.

Bloemschikken

Start nieuwe cursus bloemschikken: “Schik met de natuur”

Woensdag 21 september

Les 1: ‘Kleurrijke kransen’

Een vaasschikking met late zomer- en herfstbloemen in de hoofdrol.

Als basis gebruiken we een krans die we met florale of textiele materialen omwikkelen. Deze krans is tevens het frame om op de vaas te plaatsen, zodat de bloemen daarin eenvoudig geschikt kunnen worden bedacht.

Cursusdata: woensdag 21 september, 12 oktober, 16 november, 14 december
Tijd  14.00 - 16.00 uur
Locatie:  De Schalm, Oranjelaan 10, De Meern
Kosten:  Leden: 92 euro Gasten: 108 euro

Losse deelname is ook mogelijk, neem dan even contact op met Barbara.

Voor meer info: Barbara de Munck 06 11837599

Info over de lessen:  https://utrecht.groei.nl/activiteiten/bloemschikken

I Love Dahlia Showtuin

In de showtuin van I Love Dahlia staan dit jaar ruim 700 verschillende soorten dahlia's.In de maand september is daarvan een selectie van 400 rassen te koop. Wilt u de nieuwe rassen live zien, dan bent u doordeweeks welkom van 9.00 tot 16.00 uur welk in onze showtuin.

Op zaterdag is er zelfs de mogelijkheid om voor 15 euro een emmer dahlia's te snijden in onze tuin. Alleen op zaterdag en onder begeleiding van een IlovedahliaTeam kun je bij ons een emmer kopen en zelf snijden.

Je hoeft je hiervoor niet aan te melden maar je bent elke zaterdag welkom tot eind september.

Ons adres van de showtuin : Pastoorslaan 30a, 2182BX Hillegom

Wie vind het leuk om op zaterdag 24 september met een groepje Groei en Bloeiers hier naar toe te gaan? Vertrek 13 uur. Terug  rond 17 uur. Laat even weten of je hiervoor belangstelling hebt en of je een auto hebt of juist mee wilt rijden. Brandstofkosten worden gedeeld.

Mail naar info@utrecht.groei.nl   of   06 10520984