Nieuwsbrief december 2022

Beste tuinliefhebbers,

In november hebben we een prijsvraag gehouden. Wat is de juiste naam van de getoonde paddenstoel? Daar hebben we verschillende goede antwoorden over ontvangen. Het juiste antwoord was hazenpootje.  Inmiddels hebben drie mensen hun prijs, de special “de Plantentuin” ontvangen.

Afgelopen week hadden we een prachtige lezing over De Vecht en zijn buitenplaatsen. Menigeen heeft die avond het voornemen gemaakt om volgend jaar eens uitgebreid te gaan fietsen of wandelen langs deze prachtige rivier. En als tip: je kunt het ook combineren: er is een fietsboot die stopt in Oud-Zuilen, Maarssen, Breukelen en Nieuwersluis.

In de tuin hoeft er niet veel meer te gebeuren. Bollen kunnen nog de grond in, zolang het nog niet vriest. Het beste is om niets te snoeien, de vogels zijn daar blij mee en egels kunnen ook een lekker warm holletje maken voor de winter.

Mochten jullie nog wensen hebben voor lezingen/excursies, laat het ons weten.

Wij wensen iedereen een mooie decembermaand

Een hartelijke groet,

Reiny, Barbara, Janne en Helma

Bloemschikken

Cursus bloemschikken: “Schik met de natuur”

woensdag 14 december 14-16 uur,  Kerstworkshop

Dit jaar gaan we met de kerst een krans of een festoen maken. Je kunt zelf kiezen welke je wilt. Ook de kleur mag je zelf kiezen, rood, goud, zilver, wit of welke kleur dan ook. Bij meebrengen van je eigen insteek materiaal (ballen, lampjes enz.) krijg je een korting op de workshop van 5 euro.

Kosten voor leden        30 euro  (met korting 25 euro)

Kosten voor niet leden 35 euro  (met korting 30 euro)

Datum 14 december om 14.00 uur in de Schalm aan de Oranjelaan 10 De Meern

Info: Barbara 06 11837599

Aanmelden kan via het formulier op: utrecht.groei.nl

Tijd:   14.00 - 16.00 uur
Locatie:  De Schalm, Oranjelaan 10, De Meern

Kerstactie voor nieuwe leden

De kerstactie loopt van 17 november t/m 24 december 2022.

Nieuwe leden ontvangen bij inschrijving het decembernummer van Groei & Bloei.

Daarnaast krijgen zij de Triple feeder voor vogels, inclusief 6 vetbollen, 1 kg vogelvoer en 2 pindanetten. De Triple feeder wordt nagezonden.

Voor deze aanbieding machtigen ze Groei & Bloei om voor het volledige jaar 2023 slechts €59,95 van hun rekening af te laten schrijven. Het eerste nummer van Groei & Bloei dat zij als lid in de bus krijgen, is het januari/februari nummer 2023.

Triplefeeder ook te koop voor bestaande leden!

Ook bestaande leden kunnen profiteren van dit welkomstgeschenk! De triplefeeder kan worden besteld voor 35 euro per stuk

Meld je via info(at)utrecht.groei.nl en geeft je bestelling door: aantal en lidnummer.

Het bedrag overmaken op reknummer NL75INGB0000138835 tnv KMTP Groei en Bloei afdeling Utrecht

Inspiratiewebinar: belang biologische bloembollen in de openbare ruimte.

Het ‘Inspiratiewebinar over het belang biologische bloembollen in de openbare ruimte’ dat 30 november plaatsvond, is terug te kijken via deze link: https://youtu.be/qD2gY7O8HmM.

Tip: op de pagina ‘Iedereen heeft recht op een groene leefomgeving’ zijn de voorgaande webinars over o.a. ‘Pesticidevrije tuinen en openbare ruimten’ en ‘Manifest recht op groene, gezonde leefomgeving’ terug te kijken.

Dit webinar werd aangeboden door de Werkgroep de Levende Tuin:

AVVN samen natuurlijk tuinieren -- IVN natuureducatie -- KMTP/Groei&Bloei -- KNNV -- NL Greenlabel -- Sociaal Tuinieren -- Stichting Steenbreek -- Velt -- Vogelbescherming Nederland