Lezing: Duurzame insecten mest Steven Oostendorp

"Insecten bieden een unieke kans voor de wereld. Met steeds vakere en ergere droogtes, uitgeputte landbouwgronden, bergen afval en stijgende temperaturen wordt landbouwproductie bedreigd. Hierdoor moeten alternatieven gevonden worden om de productie in stand te houden. Insecten kunnen hierbij een waardevolle bijdragen leveren aan de oplossing. Insecten kunnen dus ingezet worden om het voedselafval en andere landbouw-reststromen om te zetten in uitstekende biologische mest en hoogwaardige eiwitten.

Insecten mest is een wel gebalanceerde, 100% organische bodemverbeteraar die bestaat uit uitwerpselen van insecten.  Die zitten weer boordevol met nuttige micro-organismes en chitine – een van nature voorkomend koolhydraat dat in veel organismen wordt aangetroffen —  het helpt planten om zichzelf te beschermen tegen ongedierte en ziekteverwekkers.

Weten wat insecten mest voor uw tuin kan betekenen? Kom dan naar de lezing van Steven Oostendorp op dinsdag 10 maart om 20:00.

Locatie:   Ecologisch tuinencomplex De Driehoek Winklerlaan 151 3571 KL Utrecht

Kosten: leden Groei en Bloei en leden van de Driehoek gratis en gasten betalen 3 euro

Opgeven op www.utrecht.groei.nl